Algemene voorwaarden

Deel 1 - De verkoper

  1. Identiteit van de verkoper

    Polymat nv (hierna Hubo Merelbeke of wij)
    Hundelgemsesteenweg 25
    9820 Merelbeke
    Telefoonnummer: +32 9 230 46 16

 

Deel 2 - Toepasselijkheid

  1. De hieronder vermelde algemene voorwaarden zijn enkel geldig op het assortiment vuurwerk dat wordt verkocht op deze website. Door gebruik te maken van deze diensten of goederen aan te kopen, verklaar je je akkoord met deze algemene voorwaarden.
  2. Om een bestelling te kunnen plaatsen en vuurwerk te kopen, moet je minstens 16 jaar oud zijn. Als we merken dat een bestelling geplaatst is door een persoon jonger dan 16 jaar, kunnen we deze bestelling weigeren in de winkel tijdens de afhaling.
  3. De website van Hubo Merelbeke kan enkel gebruikt worden om vuurwerk te bestellen. Hubo Merelbeke zal in geen enkel geval vuurwerk opsturen per post of koerier.
  4. Hubo Merelbeke behoudt zich het recht voor om, ten allen tijde en voor om het even welke reden, de inhoud van de algemene voorwaarden te wijzigen en/of aan te vullen zonder voorafgaande kennisgeving.
  5. Indien één van deze voorwaarden om welke reden dan ook niet rechtsgeldig zou zijn, blijven de overige voorwaarden onverkort van toepassing.

 

Deel 3 – Aanbod en bestelling

Aanbod

  1. Hubo Merelbeke beschrijft altijd zo volledig en nauwkeurig mogelijk wat er verkocht wordt en hoe het bestelproces zal verlopen. De beschrijving is in elk geval voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling te maken van het artikel. Als Hubo Merelbeke gebruik maakt van afbeeldingen, zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van het aangeboden vuurwerk. Vergissen is altijd mogelijk en als dit overduidelijk gebeurd is, is Hubo Merelbeke niet verplicht om het overeenkomstig goed te verkopen.

 

Bestelling

Algemeen

Artikelen uit het online assortiment kunnen enkel en alleen gereserveerd worden om af te halen in de winkel. De goederen kunnen enkel worden opgehaald in de vestiging van Hubo Merelbeke.  De goederen kunnen enkel worden betaald in de winkel zelf.

Reserveren via de website en afhalen in de winkel

Om het gekozen vuurwerk te bestellen, voeg je het toe aan je winkelmandje via de webshop. Nadien vul je de opgevraagde informatie in. In de laatste stap krijg je een overzichtspagina. Vervolgens aanvaard je onze algemene voorwaarden, zoals raadpleegbaar op de website. Hierna bevestig je je bestelling door het indrukken van de bestelknop. Na de bestelling zal je een bevestigingsmail ontvangen.

Het vuurwerk zal vervolgens in de winkel worden gereserveerd en klaargezet. Indien het vuurwerk niet op voorraad is, dan zal het worden besteld bij de leverancier. Hubo Merelbeke kan niet aansprakelijk gesteld worden voor het niet tijdig klaarzetten of het ontbreken van artikelen. Indien de bestelling niet volledig is, zal Hubo Merelbeke er alles aan doen je zo snel mogelijk hiervan op de hoogte te brengen. De betaling gebeurt in de winkel bij afhaling. Hubo Merelbeke zal de artikelen 2 werkdagen in de winkel voor jou reserveren. Van zodra je bestelling klaar is voor te worden opgehaald zal je een mail ontvangen.

Hubo Merelbeke aanvaardt volgende betaalmiddelen in de winkel: Visa, MasterCard, Bancontact/Mister Cash, Hubo Cadeaukaart.

 

Deel 4 – Herroepingsrecht en retour

  1. Het herroepingsrecht is niet van toepassing bij het reserveren via de website en afhalen in de winkel.
  2. Indien je het product wenst om te ruilen voor een ander product, kan je contact opnemen met Hubo Merelbeke.

Deel 5 – Prijs

De prijzen zijn in euro en inclusief alle belastingen, BTW, recupel, taksen en diensten.

Deel 6 – Betaling

Algemeen

Een aankoop is slechts definitief zodra de betaling rond is. Betaling kan enkel en alleen gebeuren in de winkel.

Betaling in de winkel

In de winkel aanvaarden we contante betalingen, Visa, MasterCard, Bancontact/Mister Cash, Hubo Cadeaukaart.

Deel 7 – Conformiteit en Garantie

  1. Hubo Merelbeke garandeert de conformiteit van de door haar aangeboden consumptiegoederen zoals voorzien in de wettelijke consumentengarantie. Een eventueel gebrek of defect moet binnen de 2 maanden na vaststelling worden gemeld bij Hubo Merelbeke. Nadien vervalt elk recht op vervanging. De consument kan de wettelijke garantie echter niet inroepen voor termijnwijzigingen of wijzigingen van leveringsplaats of voor gebreken waarvan hij kennis had op het ogenblik van de aankoop
  2. Gedurende de garantie periode verbindt Hubo Merelbeke zich ertoe het defecte artikel kosteloos te vervangen, behalve als dat onmogelijk of buiten verhouding zou zijn. Indien de consument geen aanspraak kan maken op vervanging heeft de consument het recht een passende prijsvermindering of ontbinding van de koopovereenkomst te eisen. Ontbinding van de koopovereenkomst kan evenwel niet worden gevraagd, indien het gebrek van geringe betekenis is.
  3. Zijn onder meer uitgesloten van de wettelijke garantie:
  • alle rechtstreekse of onrechtstreekse schade na de aankoop veroorzaakt aan de producten (b.v. door water, schokken, val,...);
  • defecten ten gevolge van ongevallen, natuurrampen;
  • defecten veroorzaakt door opzet, nalatigheid of door een onoordeelkundige behandeling, gebruik door minderjarigen, gebruik in strijd met de voorschriften voor de geleverde producten, abnormaal gebruik of gebruik in strijd met wettelijke of reglementaire bepalingen of instructies van bevoegde diensten
  1. Om een beroep te doen op de garantie, moet je de originele factuur of aankoopbewijs kunnen voorleggen. De garantietermijn neemt aanvang op het moment van levering. De garantie kan enkel ingeroepen worden ten aanzien van Hubo Merelbeke. Indien rechtstreeks beroep wordt gedaan op de fabrikant, zijn de eventuele kosten niet ten laste van Hubo Merelbeke. In geval van tussenkomst door een niet door Hubo Merelbeke aangewezen derde, vervalt de garantie.

Deel 8 – Overmacht

  1. In geval van overmacht zijn wij niet gehouden onze verplichtingen na te komen. In dat geval kunnen wij ofwel onze verplichtingen opschorten voor de duur van de overmacht ofwel de overeenkomst definitief ontbinden.
  2. Overmacht is elke omstandigheid buiten onze wil en controle die de nakoming van onze verplichtingen geheel of gedeeltelijk verhindert. Hieronder begrijpen wij onder meer, stakingen, brand, bedrijfsstoringen, energiestoringen, storingen in een (telecommunicatie-)netwerk of verbinding of gebruikte communicatiesystemen en/of het op enig moment niet beschikbaar zijn van onze website.

Deel 9 – Aansprakelijkheid

Algemeen

  1. Hubo Merelbeke is niet aansprakelijk voor fouten of nalatigheden, ook niet van aangestelden of werknemers, tenzij opzet of grove fout.
  2. De aansprakelijkheid van Hubo Merelbeke is steeds beperkt tot de rechtstreekse, persoonlijk geleden schade en kan nooit meer bedragen dan de aankoopprijs van het product.
  3. Hubo Merelbeke is niet aansprakelijk voor verlies of schade bij gebruik van een product.

Gebruik website

  1. Hubo Merelbeke kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor eventuele schade die een webbezoeker ondervindt bij een bezoek aan de website, bij eventuele storingen, onderbrekingen of fouten in de elektronische publicatie van de website of bij de onmogelijkheid om toegang te krijgen tot de website.
  2. Het verzenden van en naar de website van illegale materialen, zoals bedreigende, lasterlijke, discriminerende, racistische, obscene of pornografische materialen die in strijd zijn met de nationale of internationale wetgeving, is verboden.
  3. Hubo Merelbeke behoudt zich het recht om gegevens verzonden door gebruikers te verwijderen van haar website indien deze niet overeenstemmen met de doeleinden van de website.

Frauduleuze internetpraktijken

Hubo Merelbeke kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor internetfraude door derden, zoals onder meer valse cadeau- of waardebonnen, wedstrijden, invorderingen, enz.

Deel 10 – Klachtenregeling

  1. Als je klachten zou hebben over onze goederen of diensten, kan je ons contacteren via: 

    Hubo Merelbeke
    Hundelgemsesteenweg 25
    9820 Merelbeke
    Telefoonnummer: +32 9 230 46 16


    We doen er alles aan om je klacht zo snel mogelijk te behandelen.

  2. Als je klacht niet opgelost geraakt, kan je steeds terecht bij de Consumentenombudsdienst voor een buitenrechtelijke regeling van consumentengeschillen.

    Consumentenombudsdienst
    North Gate II
    Koning Albert II-laan 8
    1000 Brussel
    Tel: 0032/2 702 52 00
    Fax: 0032/2 808 71 29
    e-mail: contact@consumentenombudsdienst.be